• TOP
  • BLOG
  • MARKETING
  • Facebook広告のガイドラインが改訂! 文字が多い広告はガイドライン違反に

Facebook広告のガイドラインが改訂! 文字が多い広告はガイドライン違反に

1月15日、Facebook広告のガイドラインが改訂されていたようです。私もFacebookのニュースフィードで見るまで気付きませんでしたので、備忘録代わりにブログにしておこうと思います。

まずはFacebookの広告ガイドラインより。

D.    Images

Ads and sponsored stories in News Feed may not include images comprised of more than 20% text.

広告とスポンサード広告は画像の20%以上がテキストであってはならない。

次にFacebookのヘルプセンターより。

For ads and sponsored stories that appear in news feed, the amount of space the text in your image takes up may not exceed 20%. Examples of promoted content this applies to include promoted Page posts, app install ads, offers or any other ad or sponsored story with placement in news feed. For example, event ads use the event’s photo for its image, so your event’s photo should not have more than 20% text if you plan to promote it in people’s news feeds.

プロモートポスト、アプリのインストール広告、Facebookクーポンなど、広告全般が対象のようですね。例外の広告は無いようです。

これらの改訂は広告ガイドラインの改訂で、通常の投稿には今のところ影響はありません。プロモートポストにする場合は、写真に注意する必要がありますね。

また、同時にFacebookページのカバーについてもガイドラインが変更されています。

Covers may not include:

i.    images with more than 20% text;

画像の20%以上が文字であってはならない。

広告と同じく、文字は20%未満でなくてはならない、と。要注意ですね。

【参考】

Facebook Advertising Guidelines(Facebook)

Ad & Sponsored Stories Copy, Image, Targeting & Destination(Facebook)

Facebook Pages Term(Facebook)

Facebook updates cover photo and News Feed ad policy, limits text to 20% of image(Inside Facebook)

Facebookページの投稿で写真に文字がたくさん入ってるものは1月15日以降プロモート設定出来ません(Sunday In The Park)

OUR SERVICE

Fan Commerce

ファンコマース

ファンとのダイレクトなコミュニケーションを実現して「感動体験」をビジネスに結びつけます。

Digital Marketing

デジタルマーケティング

未来を創造する価値ある「顧客体験」を実現する仕組みづくりを提案。