• TOP
  • BLOG
  • VARIOUS
  • SEOラッパーのインバウンドマーケティングラップがすごい!

SEOラッパーのインバウンドマーケティングラップがすごい!

最近、ミュージックビデオをマーケティングに活用する企業が増えています。ミュージックビデオは話題を集めやすいためブランド認知に優れるだけでなく、YouTubeを活用することでブログにも埋め込んで使いやすいのです。また、“奇抜”であればあるほどバイラル効果を狙うことができます。

例えば私が好きなゲームであるLeague of Legendsもミュージックビデオを作っており、たった1ヶ月で約1900万PVを集めています。

HubSpotも、ミュージックビデオを公開しています。それもなんと、インバウンドマーケティングをラップで紹介するというもの。基礎を抑えており、考え方を普及するのに優れています。アウトバウンドをdisっているのも、ラップっぽくていいですね。

以下、HubSpotブログから、歌詞を引用します。

Verse 1:

It’s the SEO Rapper, you recognize the sound
Puttin it down at HubSpot’s compound
Here to talk about marketing, inbound
First step, make sure that you get found
Don’t use outbound like print and TV
Cold calling, tradeshows, or worse the YP
Throwing money at the wall to see how much sticks
If that’s your campaign then you might as well quit
Keywords and SEO, that’s how I get it in
Facebook, Twitter, YouTube and LinkedIn
You’ve gotta use social, don’t forget local
They might find you on a smart phone, going mobile
Blogs and SEO and eBooks work fine
Or viral YouTube videos, like mine
I’m the truth like Paul Pierce in clutch time
Build links to my site and watch my page rank climb

Hook:

Inbound marketing
Who you targeting?
You know what you’ve got to do
It will work for you
Inbound marketing, you should try it too!

Verse 2:

When they search and they find you, first step
Then they see a CTA so, what’s next?
Contact forms capture lead information
Respond quickly with no hesitation
If you got what they need, then provide service
I call that an inbound conversion
And when they find you analyze how they did it
Traffic sources and the keywords, analytics
This not an expense, it’s an investment
This how your marketing dollars best spent
If you’re not doing this then, it’s gon cost ya
Cause outbound marketing is a toss up
I put it down from H-Town to Boston
The competition’s tryna figure how I lost em
That’s easy, I gave it all that I got,
SEO Rapper puttin it down for HubSpot!

Hook Again

歌詞を翻訳してみます。翻訳しながら思ったのですが、韻を踏めませんでした。また、スラングも調べましたが、万全ではないかもしれません。この2点はご了承ください。

1番:

俺はSEOラッパー、さあ俺の歌を聴いてくれ
HubSpotが混ぜ合わせたもんだ
今回はマーケティング、インバウンドのことだ
ファーストステップ、まずは見つけてもらってくれ
アウトバウンドみたいにチラシとか広告は出すなよ
コールドコール、展示会、マジで最悪だ
こんなの金をドブに捨てるようなもんだ
こんなキャンペーンやってるならすぐに止めちまおう
キーワードとSEO、俺がどうやってるか、これから教えるぜ
Facebook、Twitter、YouTube、LinkedIn
ソーシャルを使え、だがローカルも忘れるな
スマートフォンであんたを見つけるかもな
ブログ、SEO、eBookでうまくいったら、
俺みたいにYouTubeのビデオでバイラルするのもいいな
こいつはポール・ピアースのクラッチタイムみたいな真実だ
自分のサイトでリンクを構築して、ページランクを上げようぜ

繰り返し:

インバウンドマーケティング
あなたのターゲティングする人は?
あなたが持つべきもの、きっと知っている
きっとあなたの役に立つ!
インバウンドマーケティング、さあやってみよう!

2番:

ファーストステップで、あんたを見つけてもらったら
次は何だ? CTAを見せてやれ
コンタクトフォームからリードの連絡先をもらうんだ
ためらわず、迅速にレスポンスしろ
あんたの持ってるサービスで、彼らの欲しがってるものを提供する
俺はこれをインバウンドコンバージョンって呼んでる
あんたは、彼らの行動を分析して見つけるんだ
トラフィックソースとキーワードを分析するんだ
それは投資だ、そんなに高くない、な
どのマーケティングに最も金を費やすべきか
まだやってなかったとしたら、そいつはコストになっている
アウトバウンドマーケティングはコイントスみたいなもんだ
ほんとのことを言うと、俺はボストンからヒューストンへ行ったんだ
競合相手に俺が負けた理由
そいつは簡単、俺が全力を尽くせなかったからだ
SEOラッパーはこれをHubSpotへ捧げるぜ

SEOラッパーのChuck氏のTwitterアカウントはこちらです。

(Photo: rap battle by Harland Spinks)

OUR SERVICE

Fan Commerce

ファンコマース

ファンとのダイレクトなコミュニケーションを実現して「感動体験」をビジネスに結びつけます。

Digital Marketing

デジタルマーケティング

未来を創造する価値ある「顧客体験」を実現する仕組みづくりを提案。